Het leven bestaat niet alleen maar uit stage lopen

14 mei 2023 - Sliema, Malta

Hallo allemaal, jaaa daar ben ik weer. Als allereerste wil ik mijn excuses aanbieden dat ik een tijd geen verhalen meer heb geschreven, ik kwam er maar niet aan toe en zodra ik dan een dagje vrij had dat wilde ik het liefst ook gewoon niks doen. Maar niet getreurd want hier ben ik weer. Ik heb zoooo veel meegemaakt in de afgelopen tijd, er is dus genoeg te vertellen.

We gaan terug in de tijd!!

17-02-2023

Veel mensen waren getreurd dat ik er niet bij kon zijn met de carnaval, maar gelukkig wist ik van te voren dat ze hier ook carnaval vieren. Samen met vrienden hadden we afgesproken om samen naar Valletta te gaan om daar de carnavals optocht te bekijken. Om 19.00 afgesproken bij de ferry's zodat we op tijd zouden zijn voor de optocht. Eenmaal aangekomen in Valletta zagen we al veel mensen in pakken lopen en niet zomaar een carnavals outfit, maar echt jurken en outfits waar je je ogen van uitkijkt. Eenmaal bij het plein aangekomen zagen we nog iets van de wagens. Felle kleuren, veel lichtjes en super gave outfits. Bleek het dat we een deel van de optocht al gemist hadden omdat het eerder begonnen was dan dat wij gehoord hadden. Maar niet getreurd want wat wij op dat moment allemaal gezien hadden, daar keken we echt onze ogen van uit. Op het grote plein werden er per wagen kleine showtjes gehouden met die super gave outfits en dansjes met op de achtergrond de wagen. De wagen werd gewoon neergezet, maar het plateau waar alles opgebouwd was kon een beetje draaien, zodat je alles zag van de wagen. Op het plein moest je betalen voor een plekje, maar omdat het nog een paar laatste wagens waren mochten we gewoon ergens gaan zitten, echt super lief van die mensen 🥳. (zie de foto's om je ogen te verbazen.) Eenmaal terug aangekomen in Sliema hadden wij ontzettend veel zin in McDonalds en die hebben we ook zeker gehaald om de dag goed af te sluiten.

18-02-2023

Carnaval is net zoals in Nederland niet maar 1 dag, maar meerdere dagen. Op zaterdag zijn wij naar Gozo geweest om daar carnaval te vieren. Met een groep van de taalschool zijn we met een busje naar de ferry's in het noorden afgereisd. minder dan 30 minuutjes met de ferry waren we al op het andere eiland: Gozo. Vanuit daar gingen we weer met een ander busje Gozo over. Eerst met een groepje vrienden pannenkoeken gegeten bij CupCake terwijl de rest van de groep een oud gesteente is gaan kijken, als je allemaal op dezelfde tijd weer terug zou zijn. Daarna zijn we doorgereden naar het dorpje Nadur. In Nadur zou het grote carnaval feest zijn. Bij aankomst was het zooo rustig, maar dat was omdat wij gewoon vroeg waren. In Nadur stonden er wel amateuristische carnavals wagens, niet zoals een dag ervoor in Valletta. Het was heel grappig om dat verschil dan te zien. We hebben het plein rondgelopen, een traditioneel masker gehaald en wat gegeten samen. Het was op dat moment wachten tot het feesten kon beginnen. We konden of om 20.00 weer mee terug met het busje en de taalschool, of we kregen onze eigen tickets voor de ferry terug naar Malta. Wij kozen ervoor om zelf terug te gaan naar huis zodat we niet aan een tijd vast hoefde te zitten. Toen het eenmaal wat rumoeriger werd om een uur of 22.00 hebben we doorgefeest tot iets van 3 a 4 uur, toen besloten we om een bus terug te pakken naar de ferry's, van de ferry's een bolt naar huis te nemen. Bolt zijn taxi's die niet duur zijn. Dan thuis aangekomen te zijn lekker je bed in te gaan en slapen want op zondag hoef je toch niks te doen 😅🤤.

Tuurlijk was ik wel een beetje jaloers op alle foto's die ik vanuit Nederland toegestuurd kreeg, maar dat moest de pret niet bederven, volgend jaar zullen we gewoon weer in Nederland carnaval vieren maar om dit weer mee gemaakt te hebben, ik ben weer een ervaring rijker.

WhatsApp Image 2023-05-14 at 01.31.28WhatsApp Image 2023-05-14 at 01.31.41WhatsApp Image 2023-05-14 at 01.31.41 (1)WhatsApp Image 2023-05-14 at 01.31.42WhatsApp Image 2023-05-14 at 01.31.52WhatsApp Image 2023-05-14 at 01.31.53WhatsApp Image 2023-05-14 at 01.31.53 (1)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade