Opnieuw beginnen!!

23 februari 2023 - Sliema, Malta

Hey, hallo! Daar ben ik weer. In het afgelopen verhaal heb ik verteld over dat mijn appartement vol met schimmel zat. (Heb ik je nu iets verteld wat je nog niet wist, kijk dan even op mijn vorige verhaal. Dan snap je waar ik over praat.

Ik denk dat het z'n 3 dagen geduurd heeft tot ik echt helemaal klaar was met het appartement. Mentaal deed het mij gewoon heel veel dat er schimmel in het appartement zat. Daarnaast moest ik ook al echt heel ver reizen om überhaupt op stage te komen, heen en terug. Laat thuis komen en dan ook nog schimmel hebben, een appartement dat ijskoud is s' avonds en sommige kastjes die uit elkaar vallen. Ik was er helemaal klaar mee. Ik heb oprecht huilend mama opgebeld met dat ik het vanaf dat moment niet zag zitten om hier in te wonen. Na even gepraat te hebben zijn we tot de conclusie gekomen om te gaan kijken voor een ander appartement. Ik heb een klachten mail naar het bedrijf gestuurd met de situatie en ben ondertussen gaan zoeken naar een makelaar die huizen verzorgt in Malta. Ik heb de makelaar die ik via via heb gevonden uitgelegd hoe het met mijn situatie zat en dat ik daar het liefst zo snel mogelijk wel wilde. Toevallig was deze man Nederlands en kreeg ik vaak te horen dat hij zijn werk echt goed doet. Omdat ik bij mijn bedrijf waar ik het appartement van huurde een betaling van minimaal 25% moest doen kon ik nog niet weg, anders dan kreeg ik al het geld wat ik betaald had niet terug. Ook dit heb ik uitgelegd aan de makelaar. De makelaar was echt een super lieve en begripvolle man genaamd Yvo. Yvo snapte de situatie, maar kon niet 1.2.3 iets regelen. Hij zei dan ook dat ik eerst moest kijken wat mijn bedrijf ging doen om het op te lossen en als het dan binnen 2 maanden niet is opgelost ik dan bij hem moest terug komen. Hij zou dan in ieder geval zijn best doen om een appartement te zoeken voor de overige 3 a 4 maanden. Dat iemand al naar mijn verhaal luisterde en mogelijk een oplossing kon bieden voor de toekomst deed mij al zoooo veel beter.

Maar hier komt de twist!!

Ik kreeg na 2 dagen een mail terug van het bedrijf waar ik officieel het appartement van huurde. IK MOCHT VERHUIZEN NAAR HET NIEUWE APPARTEMENTEN COMPLEX! Ze zeiden zelfs naar het penthouse. Op woensdag kreeg ik bericht dat het mogelijk was en zaterdag gebeurde het dan echt. Ik ging verhuizen! Dus met 3 koffers, 2 big shoppers en 1 rugtas werd ik begeleid naar het andere gebouw. Bleek het dus te zijn dat dit nieuwere gebouw nog geen 3 minuten verderop zat. Wij lopen naar het gebouw en bij aankomst voelde het al een stuk beter. Mooie entree met een deur die s' avonds en overdag dicht zat. Ik zou gaan wonen op verdieping 5, niet het penthouse, maar een verdieping lager. Dit was omdat er een lekkage was in het penthouse. Uiteindelijk was het penthouse niet heel veel anders dan verdieping 5 en was ik überhaupt al heel blij dat ik verhuizen kon. Samen met de begeleiding moesten we alle spullen die ik bij mij had naar de 5e verdieping tillen. Daar gaan we weer, de 3 koffers, 2 bigshoppers en 1 rugzak naar verdieping nummer 5. We hadden wel een lift, maar tot vandaag doet deze het nog zelden. We zijn ze er hard mee aan de slag en heel soms dan doet deze het. Ook een van de redenen waarom wij soms wel een uur lang geen stroom hebben.

Ik kwam binnen in het appartement en ik verbaasde me hoe goed het eruit zag. Hier kon ik mezelf wel in zien wonen. Nog steeds had ik een gedeelde kamer, maar dat is niet erg want dan kan je verwachten in z'n appartement en dat had ik in mijn oude appartement ook. Daar in tegen, dit appartement had gewoon GEEN schimmel in mijn kamer. Wel komt het wat opzetten in de andere kamers, maar vertrouwen erop dat het opgelost gaat worden. Mijn nieuwe kamergenoot was dit keer geen Italiaans meisje, maar een Japans meisje. Super lieve en leuke meid. Ook maakte ik al snel kennis met mijn andere huisgenoten.  En ja hoor, EEN NEDERLANDER! Ik was wel erg blij dat ik niet de enige Nederlander was in dit appartement zodat ik toch een beetje contact kon hebben in mijn eigen taal voordat ik straks helemaal en buitenlander wordt 🤣.  Ik heb hele leuke en lieve huisgenoten. Sommige zullen na 2 weken vertrekken omdat ze hier al langer zitten, andere zijn net aangekomen net als ik en blijven nog wel een tijdje. Dat hoort er tenslotte bij.

Ik leef nu ongeveer 2 weken in dit nieuwe appartement en mentaal is dit gewoon zo veel beter, dat het lange reizen naar mijn stage mij niet eens meer uitmaakt. Ik woon nu goed en dat is het belangrijkste. Ik moet hier namelijk toch z'n 5 maanden in vol houden.

Zoals ze in sprookjes altijd zeggen: zij leefde nog lang en gelukkig 😉🤪

Tot in mijn volgende verhaal 💗

1. Mariska Hogervorst:
    23 februari 2023
    Wat fijn voor je, meis! Dan kun je lekker thuiskomen in een fijn huis na een dag hard werken!
  2. Thea:
    23 februari 2023
    Nou dat klinkt al eenheel stuk beter en positiever . Fijn dat dat in ieder geval is opgelost . Want anders duren 5 maanden wel heel erg lang . Vanaf nu hopelijk heel veel woonplezier, dan ko.t de rest vanzelf . Je bent er sterk genoeg voor .
  3. Petra:
    23 februari 2023
    Fijn dat dit opgelost is !
  4. Sandra:
    24 februari 2023
    Goed van je hoe je doorzet! Je moet het nu toch zelf doen. Fijn dat het opgelost is. Veel plezier met je huisgenoten.